Ekonomi

Tahkim kurulundan kritik karar

Tüketiciler Birliği Başkanı Mahmut Şahin, 2014 yılına kadar bankaların tüketicilerden kredi kartı ücreti tahsil etme hakkının bulunmadığını söyledi.

Bankaların bu bedeli talep etmesi halinde tüketicinin itiraz hakkının bulunduğunu ve tüketici hakem heyetine başvurarak parasını alabileceğini anlatan Şahin, 2014 yılında çıkarılan kanunla bankaların bu bedeli alma hakkını kazandığını belirtti.

Kanunun bankalara bu hakkı kazanabilmesi için bazı kurallar getirdiğini belirten Şahin, “Tüketiciye iki alternatif sunacağınız söyleniyor; biri aidatlı kredi kartı, diğeri aidatsız kredi kartı. Aidatlı kredi kartları, bankalar tarafından taksit yapılabilen ve çeşitli ikramlar verilen kredi kartlarıdır. Bunun bir ücreti vardır. “Ve bankalar kendi belirledikleri standartlara göre ücret alırlar. Diğeri ise masrafsız çıplak kart dediğimiz, herhangi bir taksit imkânı bulunmayan ve bankanın hediye vermediği kredi kartıdır. Tüketicinin bu konuda bilgilendirilmesi ve sade ya da ücretli kartı tercih etmesi gerekiyor.” dedi.

Şahin, İstanbul’daki SE adlı müşterisinin, bir bankadan aldığı kredi kartından 473 lira ücret kesildikten sonra bankanın müşteri hizmetlerini aradığını, parayı iade etme girişiminin sonuçsuz kaldığını, “Ücretin kesildiğini” öğrendiğini belirtti. -bedava kredi kartı seçeneği sunulmadı” diyerek mevcut kartı kendisine verilirken, aidatları iptal etti. Kartal Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti’ne başvurduğunu anlattı.

“Bankanın alternatif sunduğunu kanıtlaması gerekiyor”

Kanunen tüketicinin herhangi bir şeyi ispat etme yükümlülüğünün bulunmadığını belirten Şahin, şöyle konuştu:

“Bankanın tüketiciye düz kart alternatifi sunup sunmadığını kanıtlaması gerekiyor. ‘Bakın, burada yazıldığı gibi size sundum. İmzaladınız. Ben düz kartı istiyorum ya da istiyorum dediniz’ diye kanıtlaması gerekiyor. bir kart.'” İşte bunun bir örneği ilk kez bir hakem heyetinden geliyor. “Karar verildi. İstanbul’daki Kartal Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti, bankanın çıplak kart alternatifi sunduğunu kanıtlayamadığı için kredi kartı ücretinin iade edilmesine karar verdi ve 473 liralık uyuşmazlık ücreti tüketici tarafına aktarıldı.”

Ücretler 10 yıl süreyle geriye dönük olarak iade edilebilir.

Kredi kartı ücretleri ile ilgili ayda ortalama 500 şikayet aldıklarını belirten Şahin, bankalar tarafından masrafsız veya ücretli kredi kartı seçeneğinin sunulmadığı durumlarda 10 yıl süreyle ücretlerin tamamının iade edilebileceğini belirtti. .

Şahin, tüketicilerin fiyatların iadesi için hakem heyetine başvurmasının yeterli olduğunu sözlerine ekledi.

Kararın nedeni

Kartal Tüketici Hakem Heyeti karar raporunun ilişki bölümünde, “Banka tarafından tüketiciye sunulan kredi kartının tüketiciye ücretsiz olarak sunulması gereken bir kart olmadığı anlaşıldığından” denildi. İlgili kanun gereğince mevcut sözleşmenin basıldığı ancak tüketicinin sözleşmenin her sayfasını okuma imkânı bulunmadığı ve sözleşme nüshasının tüketiciye verilmediği” gerekçesiyle tüketicinin talebinin kabul edilmediği belirtildi. kabul edilmesine karar verildiğini belirtti.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort